به گزارش پایگاه خبری یزدفردا؛ سوگواران حسینی، از مرکز شهر یزد تا دورترین روستاهای کویری، با برپایی مراسم شام غریبان، در حزنی بیصدا با بازماندگان حادثه کربلا همنوا شدند.
در این آیین که با خاموش کردن چراغها و در فضای نیمهتاریک برگزار شد، هیئتهای مذهبی و عموم مردم با دردست داشتن شمعهای روشن، به نشانه همدلی با کودکان یتیم و خاندان امام حسین (ع) که در تاریکی بیابان کربلا رها شده بودند، به سوگواری پرداختند. حضور کودکان و نوجوانانی که شمع به دست در صفوف منظم حرکت میکردند، جلوهای خاص از انتقال فرهنگ عاشورا به نسلهای آینده را به نمایش گذاشت.
بافت تاریخی یزد و میادین قدیمی شهر همچون امیرچخماق، امشب کانون تجمع هزاران نفر از مردمی بود که با چشمان اشکبار، بر مصیبت حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) گریستند.
- نویسنده : یزدفردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا

جمعه 26,ژوئن,2026